Termene și condiții
Cum rezerv / cumpăr
Cum rezerv/cumpăr?
- Adaugi produsul selectat în coșul de cumpărături.
- Creezi un cont nou sau te conectezi dacă ai deja unul.
- Plătești taxa de rezervare in valoare de 500 de Euro pentru a rezerva autoturismul.*
- Sau plătești integral prețul autoturismului ales (nu se aplică momentan dacă dorești să achiziționezi prin Programul RABLA).
- Alegi modalitatea de livrare: în showroom sau la adresa de domiciliu, în funcție de disponibilitatea serviciului.
*Dacă alegi rezervare pentru suma de 500 de Euro, după validare, vei primi o notificare pentru achitarea diferenței. Ai la dispoziție 15 zile calendaristice pentru a achita diferența dintre taxa de rezervare și prețul de listă sau promoțional (dacă modelul ales beneficiază de o promoție) cu care ai rezervat autovehiculul pe platformă. După această perioadă, autovehiculul va deveni disponibil spre a fi rezervat / cumpărat și de alți doritori.
Află rapid cum poți cumpăra online o mașină nouă
Aceștia sunt pașii pe care trebuie să-i urmezi pentru a achiziționa un model Dacia:
Termeni și Condiții Rezervare Online
Termeni și condiții Rezervare Online
În această perioadă, din cauza disponibilității foarte limitate de semiconductori ce afectează producția de vehicule, precum și din cauza lipsei de predictibilitate a datelor de producție și livrare a autovehiculelor, Renault Commercial Roumanie a implementat o limită de comenzi prin platforma vanzari.dacia.ro de 3 automobile per client într-un interval de 30 de zile. Pentru efectuarea unei comenzi pentru mai multe automobile marca Dacia vă invităm într-un showroom autorizat – găsește un agent Dacia aici.
1. Informații Generale
Accesarea site-ului și utilizarea sistemului de rezervare online implica cunoașterea si acceptarea Termenilor si Condițiilor de utilizare.
Renault Commercial Roumanie își rezerva dreptul de a opera modificări asupra acestor Termeni si Condiții, Utilizatorul având in acest sens obligația de a revedea Termenii și Condițiile.
In cazul in care nu sunteți de acord cu modificările efectuate, vă rugăm să încetați accesarea și utilizarea site-ului.
Renault Commercial Roumanie își rezervă dreptul de a bloca accesul Utilizatorilor care încalcă acești Termeni si condiții de utilizare sau orice alte prevederi relevante din legislația in vigoare.
2. Definiții
Termenul „Site” se refera la site-ul https://vanzari.dacia.ro. Designul și conținutul site-ului aparțin Renault Commercial Roumanie sau partenerilor săi și sunt protejate de legislația privind drepturile de autor si drepturile conexe, precum și alte drepturi de proprietate intelectuala.
Termenul “Utilizator” se refera la orice persoană fizică care accesează site-ul https://vanzari.dacia.ro si care, după ce accepta termenii si condițiile prezentului site, efectuează o «rezervare online».
Termenul „importator” se referă la RENAULT COMMERCIALE ROUMANIE SRL CUI 13943110, înregistrată la ONRC sub nr. J40/5566/2001, cu sediul în municipiul București bd. Preciziei nr. 3G, clădirea A, sector 6.
Termenul „Agent” semnifică persoana juridică română autorizată de Renault Commercial Roumanie.
3. Condiții de Utilizare
3.1. Scopul serviciului oferit
Prin intermediul site-ului, Renault Commercial Roumanie pune la dispoziție publicului o platforma online prin intermediul căreia Utilizatorul poate rezerva autovehicule marca Dacia.
Rezervarea nu reprezintă o operațiune de cumpărare a autovehiculului. Mai multe detalii referitoare la vehiculul selectat pot fi regăsite pe site-ul: https://www.dacia.ro.
Confirmarea rezervării nu are efectul juridic al încheierii online a unui contract de vanzare-cumpărare.
Încheierea contractului de vânzare-cumpărare a autovehiculului rezervat se realizează ulterior, in mediul offline, între persoane prezente, la sediul agentului Dacia selectat de către utilizator, prin semnarea bonului de comandă și predarea către utilizator a avizului de plată a prețului.
Autovehiculele din imaginile de pe site sunt cu titlu de prezentare și pot fi echipate cu dotări opționale, după caz, disponibile contra cost. Toate informațiile cu privire la dotări si la datele tehnice sunt prezentate cu titlu informativ, fără a genera obligații contractuale pentru Renault Commercial Roumanie. Toate detaliile tehnice ale autovehiculelor sunt disponibile la sediul agentului selectat.
3.2. Anularea si modificarea rezervării efectuate
In cazul in care dorește anularea rezervării sau nu se prezintă in termen de 14 zile la agentul selectat pentru încheierea bonului de comanda, rezervarea va fi anulată, vehiculul selectat va redeveni disponibil pentru a fi rezervat de o alta persoana, iar Utilizatorului ii va fi restituita contravaloarea taxei de rezervare. Utilizatorul trebuie sa completeze formularul de restituire a taxei de rezervare disponibil pe site.
3.3. Plata taxei de rezervare
Autorizarea plății se va face printr-un procesator extern specializat, Renault Commercial Roumanie nefiind responsabil pentru utilizarea unor cărți de credit/debit care nu sunt valide sau de utilizarea incorecta a acestora.
Taxa pentru Rezervare este de 500 Euro, plătibilă in lei la cursul comunicat de Renault Commercial Roumanie din ziua efectuării plății. Aceasta Taxa de Rezervare achitata initial reprezintă poate fi luată în considerare ca o parte din prețul autovehiculului numai sub rezerva încheierii contractului de vânzare-cumpărare.
Ulterior rezervării, Utilizatorul este obligat sa se prezinte in termen de 14 zile la agentul selectat pentru semnarea bonului de comanda (contractul de vanzare-cumpărare) si plata prețului. Prețurile afișate includ TVA.
In cazul unei erori tehnice sau materiale referitoare la prețul autovehiculului, cauzate de probleme de sisteme, neimputabile Renault Commercial Roumanie SRL, aceasta din urma își rezerva dreptul de a refuza efectuarea rezervării.
3.4. Livrarea
Acest site este destinat exclusiv efectuării de rezervări online pentru autovehicule marca Dacia.
După achitarea taxei de Rezervare, Utilizatorul va fi primi pe e-mail un număr de înregistrare, urmând ca încheierea contractului de vânzare-cumpărare sa se efectueze la sediul agentului Dacia selectat.
Condițiile referitoare la livrare se vor regăsi pe bonul de comandă încheiat între persoane prezente și semnat la sediul agentul Dacia selectat.
Rezervarea autovehiculului marca Dacia va fi valabilă in limita stocului disponibil, Renault Commercial Roumanie isi rezerva dreptul de refuza rezervările ce depășesc stocul.
3.5. Obligațiile Utilizatorului
Utilizatorul își asumă (fără a se limita la)următoarele obligații:
de a nu utiliza prezentul site in scopuri speculative, sau in scopul generării de rezervări false sau neconforme cu Termenii si Condițiile prezentului site.
De a răspunde financiar pentru toate tranzacțiile efectuate cu ocazia taxei de rezervare.
De a furniza o adresă de e-mail corectă si validă, Renault Commercial Roumanie nefiind responsabila pentru eventualele prejudiciile cauzate ca urmare a transmiterii a unei adrese de e-mail incorecte/invalide.
De a respecta confidențialitatea datelor şi de a nu furniza unui terţ numele de utilizator si parola adresei de e-mail.
3.6. Legături către alte site-uri
Acest site poate conține legături către alte site-uri ce pot fi operate de alte părți implicate în acest proces.
Răspunderea pentru conținutul si funcționarea acestor site-uri revine integral deținătorilor acestora.
Renault Commercial Roumanie nu este nu este responsabila pentru nicio paguba sau pierdere cauzata de informațiile furnizate de site-urile respective.
3.7. Politica de confidențialitate privind datele cu caracter personal
Protejarea informațiilor pe care le furnizați este extrem de importantă pentru noi. Iată câteva lucruri pe care trebuie să le știți despre informațiile pe care le colectăm, scopul pentru care le colectăm, cum le folosim și cu cine le mai împărtășim. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne contactați la adresa de e-mail dpo.romania@renault.com sau la adresa poștală Renault Commercial Roumanie S.R.L., Str. Preciziei, nr 3G, Clădirea A, parter, camera AP 10, sector 6, București.
Cu ajutorul informațiilor colectate, vă putem oferi servicii personalizate mai bune. Protejarea datelor dumneavoastră personale reprezintă prioritatea noastră.
Folosirea datelor dumneavoastră cu caracter personal ne permite să ne îmbunătățim serviciile oferite, ne ajută să vă putem procesa cererile mai rapid și să gestionam mai bine relația cu dumneavoastră.
Iată câteva modalități în care pot fi utilizate informațiile oferite de dumneavoastră:
pentru a ne asigura că Agentul pe care l-ați ales în procesul de achiziție sau de de rezervare vă poate contacta ușor pentru a vă oferi informațiile pe care le-ați solicitat.
pentru a vă trimite informații relevante legate de vehiculele și serviciile noastre pentru a măsura performanța campaniilor noastre publicitare, pentru a măsura performanța serviciilor noastre de vânzări și post-vânzare
Sub rezerva consimțământului dumneavoastră prealabil, am putea utiliza, de asemenea, datele dvs. personale pentru a:
Trimite anunțuri de publicitate personalizată despre vehicule, produse și serviciile noastre
Oferi experiențe personalizate pentru clienți
Realiza sondaje de satisfacție a clienților
Ce fel de date cu caracter personal colectăm?
Orice informație pe care o avem în ceea ce vă privește este cel mai probabil furnizată de dumneavoastră – de exemplu ați completat un formular de pe acest site. Puteți avea acces în orice moment la datele colectate despre dumneavoastră, respectiv:
- Informații personale (nume, adresă, email, telefon)
- Tipul cererii
- Originea cererii
- Date de achiziție (modelul mașinii, produsele și serviciile solicitate)
- Datele de navigare de pe site-urile Renault, Nissan și Dacia
Cât timp vom stoca datele dumneavoastră
În tabelul de mai jos sunt prezentate perioadele maxime în care vom stoca datele dumneavoastră. După expirarea acestei perioade, datele dumneavoastră vor fi șterse în siguranță.
Scop | Perioada stocării |
---|---|
Gestionarea relației pre-contractuale cu clienții | 5 ani |
Trimiterea de informații relevante despre vehicule și servicii, măsurarea performanței campaniilor de promovare, servicii de vânzare și post-vânzare | 5 ani pentru clienți, 3 ani pentru prospecți |
Trimiterea de anunțuri de reclamă personalizată despre vehicule, produse și servicii, precum și oferirea de experiențe personalizate clienților | 5 ani pentru clienți, 3 ani pentru prospecți |
Efectuarea de sondaje privind satisfacția clienților | 3 ani de la încheierea sondajului |
Colectarea și prelucrarea datelor anonime. Această pagină web utilizează software pentru analizarea utilizării. Prin evaluarea acestor date pot fi obținute informații importante cu privire la nevoile Utilizatorilor. Aceste informații contribuie la optimizarea calității ofertei. Astfel, la fiecare accesare sunt salvate în mod nelimitat următoarele date:
- Forma anonimizată a adresei IP a computerului de la care se face accesarea;
- Data şi ora accesării sau solicitării;
- Denumirea paginii accesate/fişierului accesat;
- Pagina de Internet (din interiorul site-ului sau din exterior) vizitată înainte de accesarea paginii actuale;
- Browser-ul folosit de către utilizator, inclusiv versiunea browser-ului;
- Sistemul de operare folosit de către utilizator.
Aceste informaţii sunt utilizate în scopuri statistice. În acest sens este vorba exclusiv de informaţii care nu permit identificarea persoanei Utilizatorului. Utilizatorul va rămâne anonim până la momentul creării unui cont.
În acest context sunt utilizate şi aşa-numite cookie-uri. Cookie-urile sunt fişiere-text salvate pe computerul vizitatorului paginii web, permițând astfel recunoaşterea unui utilizator anonim. Pe această pagină web sunt folosite cookie-uri. Pentru mai multe informații despre politica noastră de utilizare a cookie-urilor vă rugăm consultați pagina https://www.dacia.ro/cookies.html.
Pentru mai multe informații privind politica de confidențialitate găsiți pe https://www.dacia.ro/confidentialitate.html
3.8. Copyright
Toate informatiile aflate pe site sunt proprietatea Renault Commercial Roumanie sau a partenerilor si sunt protejate in conformitate cu dispozitiile legale referitoare la drepturile de autor si la drepturile conexe, precum si cu cele ale altor forme de protejare a proprietatii intelectuale.
Nu se pot copia, descarca, reproduce, posta etc. niciun fel de text, imagine pentru a putea fi folosite in scop comercial sau distribuite fara acordul prealabil in scris al Renault Commercial Roumanie.
Folosirea in scopuri comerciale fara acordul Renault Commercial Roumanie a oricaror elemente din continutul site-ului va atrage raspunderea conform legilor in vigoare.
3.9. Declinarea responsabilitatii
Renault Commercial Roumanie nu isi asuma responsabilitatea pentru continutul comentariilor postate de utilizatori dar si rezerva dreptul de a sterge orice continut considerat inadecvat pentru site.
Renault Commercial Roumanie nu raspunde pentru prejudiciile create ca urmare a nefunctionarii site-ului precum si pentru cele rezultand din imposibilitatea de accesare a anumitor link-uri publicate pe site.
Renault Commercial Roumanie isi rezerva dreptul de a interzice oricand accesul pe site fara o notificare prealabila si fara sa poata fi considerata raspunzatoare pentru niciun fel de pagube directe sau indirecte Utilizatorilor.
3.11. Frauda
Orice incercare de a accesa datele personale ale altui Utilizator, de a modifica continutul site-ului sau de a afecta performantele serverelor pe care ruleaza site-ul va fi considerata infracțiune, iar Renault Commercial Roumanie isi rezerva dreptul de a sesiza organele legale abilitate.
4. Clauze Diverse
Daca oricare dintre clauzele de mai sus va fi gasita nula sau nevalida, indiferent de cauza, aceasta nu va afecta validitatea celorlalte clauze.
Termenii si conditiile de mai sus sunt guvernate de legea romana
In cazul unor eventuale conflicte, partile vor incerca solutionarea acestuia pe cale amiabila. In situatia in care solutionarea pe cale amiabila nu va fi posibila, conflictul va fi solutionat de instantele competente potrivit legii.
Formular Restituire a Taxei de Rezervare
În cazul în care dorești rambursarea sumei de 500 de euro plătită cu titlu de taxă de rezervare pentru un model Dacia, te rugăm să urmezi următorii pași:
1. Completează și semnează cererea de pe ACEST LINK.
2. Depune cererea la agentul Dacia pe care l-ai selectat în procesul de rezervare. Detaliile acestuia le găsești în mesajul de confirmare a comenzii pe care l-ai primit în momentul efectuării comenzii.
Rambursarea sumei se va efectua prin transfer bancar în termen de 30 de zile calendaristice de la data depunerii cererii.
Atenție! Odată inițiat, procesul de rambursare este ireversibil. Mașina rezervată de tine va deveni disponibilă spre a fi rezervată de altcineva.
Termeni și Condiții Cumpărare Online
Contract vânzare - cumpărare persoane fizice
(plată integrală)
I. TERMENI ŞI CONDIŢII UTILIZARE SITE
1. DEFINIŢII
In cuprinsul prezentului document, următorii termeni vor avea, dacă din context nu rezultă altfel, înțelesurile specificate mai jos:
SITE: reprezintă Site-ul Internet aparținând Renault Commercial Roumanie SRL, care se afla la adresa https://vanzari.dacia.ro, prin intermediul căruia CLIENTUL are acces la informații privind serviciile si produsele oferite/asigurate de către Renault Commercial Roumanie SRL;
DACIA: reprezintă societatea RENAULT COMMERCIAL ROUMANIE S.R.L., cu sediul în Bucureşti, sector 6, Str. Preciziei nr. 3G, Clădirea A, parter, camera AP 10, înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului din Bucureşti sub nr. J40/5566/2001, CUI/CUI RO13943110;
CLIENT: din punctul de vedere al TERMENILOR si CONDIȚIILOR de UTILIZARE a prezentului Site, reprezintă persoana fizică care accesează Site-ul, în scopuri private sau profesionale, care a acceptat TERMENII SI CONDIȚIILE prezentului Site, îndeplinind în acest sens toate cerințele procesului de înregistrare;
COMANDA reprezintă cererea de a contracta primita din partea CLIENTULUI şi are valoarea încheierii contractului de vânzare-cumpărare, cu condiţia trimiterii de către DACIA a dovezii acceptării COMENZII, conform dispoziţiilor art. 9 din legea 365/2002 privind comerțul electronic;
UTILIZARE ABUZIVĂ: reprezintă utilizarea Site-ului ȋntr-un mod contrar practicii în domeniu, reglementarilor și legislației în vigoare sau în orice alt mod care poate produce prejudicii DACIA;
Informațiile publicate pe Site sunt informații de interes general ale DACIA, produsele comercializate de aceasta, cât și alte informații considerate ca fiind de interes pentru CLIENŢI.
DACIA este deținătorul tuturor drepturilor de proprietate intelectuală asupra Site-ului, respectiv asupra designului şi conținutului Site-ului.
CLIENTUL are obligația de a respecta toate drepturile de proprietate intelectuală ale DACIA, prevăzute de legislația în vigoare.
2. UTILIZAREA SITE-ULUI
CLIENTUL se obligă să acceseze şi să utilizeze Site-ul în scopuri şi prin mijloace care să nu constituie o utilizare abuzivă.
3. LIMITAREA RĂSPUNDERII DACIA
DACIA nu este şi nu poate fi făcută responsabilă pentru prejudiciile create de erorile, neacuratețea sau neactualizarea informațiilor publicate sau menținute pe Site, care nu se datorează culpei sale.
DACIA nu răspunde de nicio pierdere, costuri, procese, pretenții, cheltuieli sau alte răspunderi, în cazul în care acestea sunt cauzate, în mod direct, de nerespectarea TERMENILOR şi CONDIȚIILOR de către CLIENT.
DACIA nu răspunde pentru prejudiciile create ca urmare a nefuncționării Site-ului.
Utilizarea Browser-ului Internet.
DACIA garantează utilizarea optimă a Site-ului prin utilizarea a unuia din urmatoarele browsere:
Google Chrome versiunea 72.0.3626 (Windows, macOS, iPhone sau Android)
Firefox versiunea 68 (Windows, macOS, iPhone sau Android)
Microsoft Edge – versiunea 15 ianuarie 2020
Functionarea site-ului pe Internet 11 este posibilă, dar nerecomandată.
Modalitatea de plată pentru finalizarea unei comenzi online este plata on-line.
Vă informăm că înregistrarea plății nu garantează confirmarea şi livrarea COMENZII. În cazul în care COMANDA nu este confirmată, suma de bani plătită va fi restituită în contul dumneavoastră în cel mai scurt timp.
De asemenea, vă precizăm că înregistrarea COMENZII nu reprezintă şi confirmarea acesteia. După preluarea COMENZII, aceasta va fi procesată de către operatorii noștri în vederea confirmării şi stabilirii detaliilor de livrare.
3. ACCESAREA SITE-ULUI
Aceasta implică acceptul CLIENŢILOR ca datele lor personale să fie prelucrate de către DACIA . Informaţiile pe care ni le transmiteţi sunt tratate cu maximă confidențialitate şi exclusiv în scopurile pentru care au fost colectate.
Scopurile prelucrării acestor date sunt: crearea unui cont de utilizator pentru achiziţionarea produselor, livrarea produselor comandate.
În cazul în care utilizatorul își exprimă liber și neechivoc opțiunea, acesta poate primi si informații în scop comercial (oferte, invitații la evenimente și studii de satisfacție).
DACIA se obligă ca datele personale să nu fie difuzate către terți prin vânzare, dezvăluire parțială sau închiriere.
În cazul plăţii online, DACIA va transmite către procesatorul de plăți doar date referitoare la comanda dumneavoastră, fără a accesa şi procesa alte date referitoare la cardul bancar.
Orice prelucrare a datelor Dumneavoastră cu caracter personal se va face cu respectarea Politicii privind protecţia datelor cu caracter personal pe care o regăsiți aici.
4. COLECTAREA DATELOR
Se face prin diverse modalități și instrumente specifice precum: soft profesional de urmărire a traficului, aplicația de gestiune a newsletter-ului, prin salvarea în baze de date a diverselor formulare de contact disponibile pe site care sunt completate de către utilizatori, prin chestionare online etc.
Utilizăm adresele IP pentru a analiza obiceiurile de navigare, a administra site-ul, a urmări interesele utilizatorilor și a aduna informații demografice pentru uz intern. Toate acestea au ca scop creșterea gradului de ușurința în utilizarea site-ului și publicarea unor informații cât mai relevante pentru interesele utilizatorilor.
Prin accesarea site-ului, crearea unui cont de utilizator, plasarea COMENZILOR şi achitarea preţului, CLIENTUL acceptă în mod expres TERMENII şi CONDIŢIILE Site-ului, modul de desfăşurare a unei comenzi online aşa cum este descris pe site.
5. COOKIES
Acest site folosește diverse tipuri de module cookie.
Module cookie tehnice
Acestea sunt folosite pentru a permite sau a facilita comunicarea electronică (detectarea erorilor de conexiune, identificarea punctelor de conexiune, securitatea site-ului web etc.) sau pentru a furniza anumite servicii de comunicare online solicitate în mod expres de către utilizator (preferințe de afișare pe ecran, salvarea informațiilor introduse în formulare, coșul de cumpărături [după caz], acces la contul de utilizator etc.).
Utilizarea acestor module cookie este obligatorie și nu pot fi dezactivate.
Module cookie pentru rețelele de socializare
Acestea au scopul de a face site-ul mai ușor de utilizat și mai interactiv, oferind posibilitatea de a interacționa cu rețelele de socializare (Facebook, Twitter, LinkedIn etc.).
Aceste module cookie pot procesa date precum numărul de materiale distribuite în rețelele de socializare, faptul că deții un cont într-o anumită rețea de socializare, pot urmări navigarea pe alte site-uri etc. Aceste funcții folosesc aplicații externe integrate în site-ul nostru. Rețeaua de socializare care oferă un buton pentru o astfel de aplicație te poate identifica prin intermediul acestuia, chiar dacă nu l-ai folosit atunci când ai accesat site-ul nostru. Într-adevăr, acest tip de buton de aplicație îi poate permite rețelei sociale aferente să îți urmărească navigarea pe site-ul web, prin simplul fapt că pe dispozitiv este activat contul rețelei de socializare (sesiune deschisă) în același timp în care navighezi pe site-ul nostru.
Îți recomandăm să consulți politicile de protecție a confidențialității ale acestor rețele sociale pentru a afla mai multe despre modalitățile în care folosesc informațiile pe care s-ar putea să le colecteze prin respectivele butoane de aplicație, mai ales în scopuri publicitare. Mai exact, aceste politici de protecție trebuie să îți permită să exprimi preferințele pe aceste rețele de socializare. Acest lucru se poate realiza prin configurarea contului de utilizator pentru fiecare dintre aceste rețele.
Poți decide dacă dorești sau nu ca aceste module cookie să fie folosite și stocate în memoria sistemului tău.
Module cookie publicitare
Acestea au rolul de a prezenta utilizatorului pe site-ul nostru și în componentele media externe materiale publicitare mai pertinente. Atunci când îți trimitem mesaje promoționale sau afișăm astfel de mesaje, obiectivul nostru este să îți prezentăm cele mai adecvate oferte și reclame publicitare posibile, în funcție de interesul pe care l-ai manifestat anterior față de anumite produse sau servicii.
În special, aceste module cookie pot procesa date legate de preferințele tale personale, interesul manifestat față de produsele și/sau serviciile noastre, cumpărăturile efectuate etc. Este posibil să folosim instrumente automate pentru procesarea datelor tale personale în vederea evaluării anumitor aspecte personale, în special pentru a analiza sau a estima aspectele legate de preferințele sau cerințele tale. Datele prelucrate în acest context pot fi culese din diverse surse și pot fi interconectate: date din fișierele clienților noștri, date legate de navigare, date din surse externe, date privind exploatarea autovehiculului etc. Procesarea acestor date ne permite să îți transmitem materiale personalizate, care au legătură cu anumite aspecte personale, precum transmiterea de oferte personalizate prin e-mail, reclame personalizate, materiale afișate pe site-ul nostru care au legătură cu preocupările tale. etc. De exemplu, aceste date ne permit să îți transmitem informații legate de tipul de mașină care te interesează mai mult (un SUV în locul unei mașini de oraș sau vice versa). Utilizarea acestor instrumente este definită în legislație drept „alcătuirea unui profil”.
Poți decide dacă dorești sau nu ca aceste module cookie să fie folosite și stocate în memoria sistemului tău.
Module cookie pentru analiză
Aceste module cookie se utilizează în scopul analizării traficului și îmbunătățirii experienței de navigare.
În special, acestea pot procesa date legate de paginile accesate, de timpul petrecut pe paginile accesate, browserul utilizat pentru accesarea paginilor etc.
Poți decide dacă dorești sau nu ca aceste module cookie să fie folosite și stocate în memoria sistemului tău.
Citeste mai multe despre politica noastra de Cookies aici.
6. BAZA LEGALĂ
Pentru mai multe informații, puteți accesa:
Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE;
Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice;
Ordonanţa urgenţă nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii;
Legea 365/2002 privind comerțul electronic
Legea nr. 148/2000 privind publicitatea;
Legea nr. 158/2008 privind publicitatea înșelătoare și publicitatea comparativă;
Ordonanța nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor;
Ordonanța nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață;
II. CONDIŢIILE GENERALE DE VÂNZARE – CUMPĂRĂRE A AUTOMOBILULUI NOU
A. DEFINIŢII
a) Contractul: reprezintă prezentul document dintre Părţi, prezentat sub forma prezentelor Condiţii Generale de Vânzare-Cumpărare a Automobilului Nou este încheiat între Renault Commercial Roumanie S.R.L., în calitate de vânzător şi CLIENT, în calitate de cumpărător.
Contractul se încheie la data la care CLIENTUL a acceptat prezentele Condiţii Generale de Vânzare-Cumpărare a Automobilului Nou prin apăsarea butonului „Sunt de acord cu termenii si condițiile” şi a achitat contravaloarea Automobilului contractat, iar transferul proprietății urmează să se facă la data livrării Automobilului contractat şi produce efecte faţă de Părţi conform clauzelor de mai jos. Adresele de domiciliu/sediu menţionate în Condiţiile Generale de Vânzare-Cumpărare sunt singurele adrese opozabile Părţilor în executarea Contractului.
a) Vânzător: reprezintă societatea RENAULT COMMERCIAL ROUMANIE S.R.L., cu sediul în Bucureşti, sector 6, Str. Preciziei nr. 3G, Clădirea A, parter, camera AP 10, înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului din Bucureşti sub nr. J40/5566/2001, CUI/CUI RO13943110, denumită şi „DACIA ”;
b) CLIENT : Persoana fizică, identificată prin nume şi prenume, adresă de domiciliu, seria şi numărul actului de identitate, cod numeric personal) care încheie Contractul personal.
c) Automobilul contractat: versiunea standard a automobilului nou marca Dacia ce formează obiectul Contractului, având dotările obligatorii impuse de legea română pentru admiterea în circulaţie pe drumurile publice şi cele corespunzătoare modelului şi versiunii menţionate pe site, pe pagina de descriere a modelului, împreună cu opțiunile suplimentare echipate pe autoturism. Nu pot forma obiectul acestui Contract două sau mai multe automobile noi.
Automobilul contractat a fost fabricat cu respectarea legislaţiei de omologare în vigoare în Uniunea Europeană şi nu este destinat utilizării in nicio tara a cărei legislație de omologare este diferită de legislaţia din Uniunea Europeana. DACIA şi/sau producătorul Automobilului nu îşi asumă nicio răspundere în legătură cu exportul Automobilului în astfel de ţări şi/sau în legătură cu orice intervenţie (modificare, carosare, transformare, accesorizare) asupra Automobilului, realizată fără acordul expres, în scris, al Directorului General al Vânzătorului şi/sau pentru orice consecinţe directe si/sau indirecte ale acestor acţiuni/operaţiuni.
d) Opțiuni: echipamente sau calităţi (însușiri) suplimentare ce sunt adăugate în urma preconfigurării la versiunea standard a Automobilului contractat. Opțiunile disponibile sunt prevăzute pe Site, în pagina de produs aferentă fiecărui automobil, în secțiunea Echipamente şi sunt prezentate CLIENTULUI de către DACIA la momentul efectuării COMENZII online. Pagina de descriere a Automobilului cuprinde o enumerare limitativă a echipărilor standard şi a opțiunilor disponibile la data încheierii Contractului. CLIENTUL nu poate pretinde nici o altă echipare decât echiparea prevăzută a produsului de pe Site.
e) Termenul de livrare: termenul estimat pentru livrarea Automobilului contractat, comunicat CLIENTULUI în pagina de comanda online, emis de DACIA . Livrarea se poate face şi înainte de aceasta dată.
f) Data finalizării: data la care CLIENTUL are dreptul şi obligaţia să se prezinte pentru a recepționa şi a prelua efectiv (a lua în posesie) Automobilul contractat.
B. COMANDA
a) CLIENTUL poate efectua COMANDA pe Site, prin adăugarea Automobilului contractat în coșul de cumpărături, urmând a finaliza COMANDA efectuând plata on-line. Odată adăugat produsul în coșul de cumpărături, urmat de achitarea sumei solicitate ca urmare a configurării automobilului, COMANDA a fost finalizată şi contractul a fost încheiat conform dispoziţiilor art. 9 din Legea 356/2002.
b) Adăugarea Automobilului contractat în coșul de cumpărături, fără apăsarea butonului ’’Sunt de acord cu termenii și condițiile’’ şi fără efectuarea plăţii nu reprezintă acceptarea ’’TERMENILOR şi CONDIŢIILOR’’ de pe Site şi nu atrage după sine încheierea Contractului.
c) Prin finalizarea COMENZII, CLIENTUL garantează că toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de cumpărare, sunt corecte, complete şi adevărate la data plasării COMENZII.
d) Prin finalizarea COMENZII, CLIENTUL consimte că DACIA poate să îl contacteze, prin orice mijloc indicat de el, în orice situaţie în care este necesară contactarea CLIENTULUI.
e) DACIA poate anula COMANDA efectuată de către CLIENT în urma unei notificări prealabile adresate acestuia, fără nicio obligaţie ulterioară a vreunei Părţi fata de cealaltă sau fără ca vreo Parte să poată să pretindă celeilalte daune-interese în următoarele cazuri:
1. neacceptarea de către banca emitentă a cardului CLIENTULUI sau a tranzacției, în cazul plăţii online;
2. invalidarea tranzacției de către procesatorul de plăţi agreat de DACIA , în cazul plăţii online;
3. datele furnizate de către CLIENT pe Site sunt incomplete şi/sau incorecte.
C. RETRAGEREA DIN CONTRACT
a) CLIENTUL are dreptul să se retragă din Contract, respectiv să returneze Automobilul contractat sau să renunțe la serviciul livrare la domiciliu, dacă este cazul, în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea vreunui motiv şi fără a suporta alte costuri decât cele de returnare a Automobilului contractat, cu îndeplinirea condiţiilor de returnare acceptate de DACIA.
Astfel, perioada de returnare a Automobilului contractat expiră în termen de 14 zile de la ziua în care CLIENTUL intră în posesia fizică a Automobilului contractat.
b) În cazul în care CLIENTUL decide să se retragă din Contract, acesta va putea completa formularul de retur ce se regăsește AICI și îl va depune la agentul pe care l-a ales în cadrul procesului de comandă.
c) DACIA va efectua rambursarea sumei după primirea Automobilului returnat. Returnarea Automobilului se va face la locul indicat de DACIA, în cadrul programului de lucru oficial al societăţii care preia Automobilul, în baza unei programări pe care CLIENTUL o va agrea cu DACIA .
D. CONDIŢII DE RETURNARE A AUTOMOBILULUI CONTRACTAT NEACCEPTABILE PENTRU DACIA
Nu se acceptă returnarea Automobilului contractat şi implicit nici restituirea preţului de către DACIA în cazul în care:
Automobilul contractat nu este în stare perfectă de funcţionare ori se poate demonstra utilizarea neconformă cu documentele de utilizare, de întreţinere şi de garanţie;
Automobilul contractat prezintă urme de lovituri, zgârieturi, îndoituri, pete, fisuri, crapaturi sau alte elemente deteriorate.
oricare din sigiliile sau seriile înscrise pe Automobilul contractat prezinte urme de violare;
Automobilul contractat a suferit orice modificare constructivă, colantare, montaj de accesorii sau instalație GPL,
lipsesc sau sunt deteriorate accesoriile (roată de rezervă, cric, manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) care fac parte integrantă din Automobil sau alte accesorii ce fac parte din pachetul comercial (exemplu: serii limitate care beneficiaza si de alte produse). Ca urmare, CLIENTUL are obligaţia atunci când îşi exercită dreptul de retragere din Contract să îl returneze împreună cu toate accesoriile acestuia în stare perfectă de funcţionare.
E. DIMINUAREA VALORII AUTOMOBILULUI RETURNAT
a) Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Automobilului contractat, CLIENTUL trebuie să îl manipuleze și să îl inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un showroom fizic real. De aceea, CLIENTUL trebuie doar să facă un test-drive cu automobilul, nu să îl exploateze pe distanțe lungi sau în scopuri comerciale.
b) CLIENTUL este responsabil pentru orice diminuare a valorii Automobilului contractat care rezultă din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării acestuia.
c) În cazul în care CLIENTUL își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat Automobilul contractat într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, CLIENTUL este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii a Automobilului contractat.
d) Orice diminuare a valorii Automobilului contractat rezultată din manipularea acestuia, alta decât cea necesară pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Automobilului este în responsabilitatea CLIENTULUI. Pentru claritate, din preţul total al Automobilului returnat, Vânzătorul va reţine o sumă de bani ce reprezintă diminuarea valorii Automobilului în proporție de 5%-50% din valoarea inițială a Automobilului, după caz. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicată către CLIENT la recepționarea Automobilului returnat.
F. PREŢUL ŞI MODALITATEA DE PLATĂ
a) Preţul Automobilului contractat în stare de livrare (la cheie) este exprimat în EURO şi plătibil în LEI şi se calculează prin însumarea preţului în EURO a versiunii standard a Automobilului contractat cu preţul în EURO al opțiunilor pre-echipate pe modelul respectiv, scăzându-se, daca este cazul, reducerile exprimate în EURO acordate prin acţiunile comerciale aflate în derulare la data încheierii Contractului. Preţul Automobilului contractat în stare de livrare include toate taxele.
b) Plata preţului integral se face după acceptarea Condiţiilor Generale de Vânzare-Cumpărare, dar înainte de Data finalizării. Modalitatea de plată este „plata online” prin intermediul unui procesator de plăţi agreat de DACIA . Nu se accepta plata preţului în tranșe.
c) Plata integrală se va efectua de CLIENT, online, prin intermediul procesatorului de plăți, la cursul de schimb LEI/EURO practicat şi afişat pe Site de DACIA în ziua efectuării plăţii (cursul LEI/EURO stabilit de BNR pentru ultima zi de marţi înainte de data plăţii, majorat cu 0,5%. Când data plăţii este o zi de marţi, se ia în considerare cursul stabilit de BNR pentru acea zi, majorat cu 0,5%). Obligaţiile DACIA decurgând din Contract se nasc numai din momentul plăţii integrale a preţului Automobilului contractat.
d) Plata integrala a preţului trebuie făcută în termen de 3 ore de la momentul afișării paginii de plată a procesatorului de plăţi. În cazul nerespectării termenului de plata de către CLIENT, Contractul se consideră neîncheiat şi COMANDA neacceptată de DACIA.
e) CLIENTUL poate face plata doar folosind un card bancar de debit/credit, plata fiind considerată efectuată când există confirmare de încasare în contul DACIA.
f) Alte sume de plată:
CLIENTUL poate alege odată cu achiziţia online a Automobilului contractat să comande şi să achite servicii de livrare a Automobilului contractat la domiciliu, în conformitate cu contractul „Livrare la domiciliu”. Aceasta plată se va face tot online, o dată cu plata Automobilului contractat, iar pe factura de livrare a acestuia va fi evidențiat separat preţul contractului „Livrare la domiciliu”.
G. GARANTAREA PREŢULUI
a) Preţul Automobilului contractat, exprimat în EURO, este garantat (menținut ferm) pe toată perioada ce curge de la data plăţii sumei integrale şi până la data livrării Automobilului contractat.
b) Preţul nu este garantat dacă noi reglementări legale impun modificarea tehnică a modelului de Automobil contractat sau adaugă ori modifică orice taxe incluse în preţul Automobilului contractat în stare de livrare (inclusiv modificarea cotei TVA).
c) În cazul în care DACIA aduce modificări neimpuse de lege modelului de Automobil contractat, împreună cu cele impuse de lege sau independent de acestea, DACIA are obligaţia să comunice CLIENTULUI acest lucru, inclusiv noul preţ. În cazul în care CLIENTUL nu accepta modificările, respectiv noul preţ, Contractul se considera încetat de drept, iar DACIA are obligaţia de a restitui CLIENTULUI suma plătită, fără plata unor daune ori dobânzi.
H. LIVRAREA
a) Termenul de livrare, fiind o dată estimată, poate sa fie depăşit de Data finalizării. Depăşirea Termenului de livrare poate surveni din cauze bine determinate, cum ar fi perioada de întrerupere a fabricaţiei, fără a se limita însă la exemplul dat şi fără a atrage o alta răspundere din partea DACIA cu exceptia obligaţiei de a informa CLIENTUL despre apariţia unor astfel de cauze. De asemenea, în caz de forţă majoră, Termenul de livrare şi/sau Data finalizării se vor modifica în funcţie de durata evenimentului, în beneficiul ambelor Părţi.
b) DACIA va comunica CLIENTULUI Data finalizării, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de aceasta, prin orice mijloc de comunicare comunicat de CLIENT (e-mail, telefon).
c) În eventualitatea în care CLIENTUL nu a optat pentru livrarea la domiciliu, acesta se obligă să ridice Automobilul contractat la Data finalizării de la Agentul pe care îl indică lui DACIA la momentul încheierii Contractului.
d) Proprietatea se transmite de la DACIA la CLIENT la Data finalizării, aşa cum a fost comunicată de DACIA , iar riscul pieirii bunului se transmite către CLIENT la data intrării în posesia fizică a Automobilului contractat de către acesta.
e) Dacă, în termen de 15 zile calendaristice de la Data finalizării, CLIENTUL nu se prezintă să recepţioneze Automobilul contractat plătit în totalitate, operează de drept rezoluțiunea Contractului. În această situaţie, DACIA va returna contravaloarea preţului încasat, în termen de 30 (treizeci) zile de la cererea neechivocă a CLIENTULUI.
I. GARANŢIA
a) Automobilul contractat beneficiază de garanţia acordata conform legii române în vigoare la data încheierii Contractului şi conform condiţiilor stipulate în Carnetul de Garanţie/Fişa de Întreţinere şi de Garanție/Carnetul de Întreţinere şi Garanţie ce însoțesc Automobilul contractat la data livrării acestuia şi recepţiei de către CLIENT.
b) Garanţia Automobilului contractat este condiţionată de tipul de vehicul şi este prevăzută în Carnetul de Garanţie/Fişa de Întreţinere şi de Garanţie/Carnetul de Întreţinere şi de Garanţie a Automobilului contractat.
c) Orice modificare a condiţiilor de garanţie intervenită între momentul plăţii şi data predării efective, va fi comunicata CLIENTULUI de către DACIA înainte de Data finalizării.
J. RĂSPUNDERE CONTRACTUALĂ
a) Contractul serveşte interesul comun al Părţilor care se obligă să îl execute întocmai cu buna credinţă, sinceritate si seriozitate.
b) Ambele Părţi se obligă să urmărească şi să se informeze reciproc asupra derulării Contractului.
c) Neexecutarea, executarea defectuoasă sau executarea cu ȋntȃrziere a obligaţiilor comerciale asumate prin Contract angajează răspunderea pentru Partea în culpă, conform Contractului şi în condiţiile Codului Civil.
K. MODIFICAREA ŞI REZOLUŢIUNEA CONTRACTULUI
a) Nici una dintre Părţi nu poate modifica unilateral Contractul. Modificarea poate interveni numai prin acordul de voinţă al Părţilor exprimat în scris.
b) Oricare dintre Părţi poate să declare rezolvit Contractul în situaţia neîndeplinirii în totalitate sau în parte a obligaţiilor asumate de către cealaltă Parte. Rezoluțiunea va avea ca efect repunerea Părţilor în situaţia anterioară încheierii Contractului.
L. FORŢĂ MAJORĂ
a) Forţa majoră exonerează de răspundere Partea care o invocă, cu cerința notificării partenerului contractual, în termen de 15 zile calendaristice de la apariție şi a dovedirii cazului de forţă majoră, în condiţiile legii. Prin forţă majoră se înţelege un eveniment mai presus de voinţa Părţilor, imprevizibil şi insurmontabil, apărut după încheierea Contractului şi care împiedică Partea care îl invocă să-şi execute obligaţiile asumate prin Contract.
b) Dacă nu se procedează la anunțare, în condiţiile şi termenele prevăzute mai sus, a începerii şi a încetării cazului de forţă majoră, Partea care îl invocă va suporta toate daunele provocate celeilalte Părţi prin neanunțarea în termen.
c) În cazul în care forţa majoră şi/sau efectele acesteia obliga la suspendarea executării Contractului pe o perioada mai mare de 30 zile calendaristice, Părţile se vor întâlni ȋntr-un termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la expirarea perioadei, pentru a conveni fie asupra modului de executare a Contractului, fie asupra desființării acestuia.
d) Greva sau orice alt conflict de muncă ce se produce la DACIA sau la producătorul Automobilului contractat, care afectează activitatea de producție, de logistică sau de comercializare, constituie caz de forţă majoră indiferent dacă ulterior acţiunea este declarată nelegală de către instanţele judecătoreşti. Cazurile de forţă majoră care afectează activitatea de producție a fabricantului Automobilului contractat constituie caz de forţă majoră conform prezentului articol.
M. LITIGII
Contractul se supune legii romane. Orice diferend sau litigiu între DACIA şi CLIENT, rezultat din prezentul Contract şi relativ la derularea, valabilitatea, interpretarea, executarea, încetarea şi/sau efectele sale şi pe care Părţile nu au reușit să-l concilieze pe cale amiabilă, va fi supus spre soluţionare instanţelor judecătoreşti competente conform legii.
N. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
In executarea Condiţiilor Generale de Vânzare-Cumpărare a Automobilului Nou, DACIA in calitate de Operator va prelucra datele cu caracter personal puse la dispozitie de CLIENT si se obligă să respecte următoarele reguli:
a) Va limita prelucrarea doar la datele cu caracter personal necesare pentru executarea contractului, astfel cum sunt precizate in partea introductiva a Condiţiilor Generale de Vânzare-Cumpărare a Automobilului Nou
b) Operațiunile de prelucrare a Datelor personale se vor limita la: acces, înregistrare, organizare, structurare, stocare, utilizare pentru executarea contractului, iar la finalul acestuia, le vor mai păstra pentru dovedirea prestației fiscale pentru o perioadă de 10 ani, dupa care vor fi șterse.
c) Va prelucra Datele personale numai în scopul îndeplinirii Condiţiilor Generale de Vânzare-Cumpărare a Automobilului Nou, excluzând astfel orice prelucrare sau utilizare a Datelor personale în scopuri proprii.
d) Va oferi garanții suficiente pentru punerea în aplicare a unor măsuri tehnice și organizatorice adecvate, astfel încât prelucrarea să respecte cerințele prevăzute de legislația aplicabilă la momentul prelucrării și să asigure protecția drepturilor persoanei vizate;
e) Se va asigura că Datele personale vor fi prelucrate numai de persoane autorizate de către Operator în scopul îndeplinirii Condiţiilor Generale de Vânzare-Cumpărare a Automobilului Nou.
f) Va adopta toate măsurile tehnice ṣi organizatorice necesare pentru a asigura un nivel de securitate corespunzător al prelucrării Datelor personale.
g) Nu va permite prelucrarea Datelor personale (inclusiv divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziṭie în alt mod) de către terți, decât cu autorizarea prealabilă scrisă a CLIENTULUI.
h) Ținând cont de natura prelucrării de către Operator a Datelor personale, acesta va oferi asistență CLIENTULUI prin măsuri tehnice ṣi organizatorice adecvate, pentru îndeplinirea obligației de a raspunde persoanei vizate, potrivit legislaṭiei aplicabile la momentul prelucrării;
i) Operatorul va informa prompt CLIENTUL , printr-o notificare trimisă în timp util, despre:
- orice cerere legală obligatorie de divulgare a Datelor personale, formulată de către o autoritate publică-orice acces accidental sau neautorizat ṣi, în general, orice incident de securitate legat de prelucrarea Datelor personale, orice procesare neautorizată sau ilegală, inclusiv orice procesare care încalcă prevederile prezentelor clauze sau orice pierdere accidentală, distrugere, deteriorare, modificare sau divulgare a Datelor personale.
- orice plângere, o comunicare sau o cerere referitoare la obligațiile Clientului, în conformitate cu legile aplicabile (inclusiv cererile unei autorități de supraveghere competente).
O. DISPOZIŢII FINALE
a) Până la data la care CLIENTUL a intrat în posesia Autoturismului contractat, nici una din Părţile Contractului nu va transmite drepturile şi obligaţiile sale rezultate din Contract unei terţe persoane fără acordul scris şi prealabil al celeilalte Părţi.
b) Clauzele lovite de nulitate nu afectează in nici un fel Contractul în întregul său. Aceste clauze se vor considera înlocuite cu prevederile legale corespunzătoare raporturilor juridice reglementate.
c) CLIENTUL înţelege ca prezentul Contract nu are drept scop desfăşurarea de activităţi de distribuţie (cumpărare în scop de revânzare) a Automobilului contractat. În acest context, CLIENTUL declară că achiziţia Automobilului contractat nu se realizează în scop de revânzare, ci pentru utilizarea proprie a CLIENTULUI.
Politica de Retur
Politica de retragere din contract și retur
în cazul comenzilor online
1. DEFINIŢII
a) Contractul: reprezintă documentul dintre Părţi, prezentat sub forma prezentelor Condiţii Generale de Vânzare-Cumpărare a Automobilului Nou este încheiat între Renault Commercial Roumanie S.R.L., în calitate de vânzător şi CLIENT, în calitate de cumpărător.
Contractul se încheie la data la care CLIENTUL a acceptat prezentele Condiţii Generale de Vânzare-Cumpărare a Automobilului Nou prin apăsarea butonului „Sunt de acord cu termenii si condițiile” și a achitat contravaloarea Automobilului contractat, iar transferul proprietății urmează să se facă la data livrării Automobilului contractat şi produce efecte faţă de Părţi conform clauzelor de mai jos. Adresele de domiciliu/sediu menţionate în Condiţiile Generale de Vânzare-Cumpărare sunt singurele adrese opozabile Părţilor în executarea Contractului.
a)Vânzător: reprezintă societatea RENAULT COMMERCIAL ROUMANIE S.R.L., cu sediul în Bucureşti, sector 6, Str. Preciziei nr. 3G, Clădirea A, parter, camera AP 10, înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului din Bucureşti sub nr. J40/5566/2001, CUI/CUI RO13943110, denumită şi „DACIA ”;
b) CLIENT: Persoana fizică, identificată prin nume şi prenume, adresă de domiciliu, seria şi numărul actului de identitate, cod numeric personal) care încheie Contractul personal.
c) Automobilul contractat: versiunea standard a automobilului nou marca Dacia ce formează obiectul Contractului, având dotările obligatorii impuse de legea română pentru admiterea în circulaţie pe drumurile publice şi cele corespunzătoare modelului şi versiunii menţionate pe site, pe pagina de descriere a modelului, împreună cu opțiunile suplimentare echipate pe autoturism. Nu pot forma obiectul acestui Contract două sau mai multe automobile noi
2. RETRAGEREA DIN CONTRACT
a) CLIENTUL are dreptul să se retragă din Contract, respectiv să returneze Automobilul contractat sau să renunțe la serviciul livrare la domiciliu, dacă este cazul, în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea vreunui motiv şi fără a suporta alte costuri decât cele de returnare a Automobilului contractat, cu îndeplinirea condiţiilor de returnare acceptate de DACIA .
Astfel, perioada de returnare a Automobilului contractat expiră în termen de 14 zile de la ziua în care CLIENTUL intră în posesia fizică a Automobilului contractat.
b) În cazul în care CLIENTUL decide să se retragă din Contract, acesta va putea completa formularul de retur ce se regăsește AICI și îl va depune la agentul pe care l-a ales în cadrul procesului de comandă.
c) DACIA va efectua rambursarea sumei după primirea Automobilului returnat. Returnarea Automobilului se va face la locul indicat de DACIA , în cadrul programului de lucru oficial al societăţii care preia Automobilul, în baza unei programări pe care CLIENTUL o va agrea cu DACIA .
3. CONDIŢII DE RETURNARE A AUTOMOBILULUI CONTRACTAT NEACCEPTABILE PENTRU DACIA
Nu se acceptă returnarea Automobilului contractat şi implicit nici restituirea preţului de către DACIA în cazul în care :
Automobilul contractat nu este în stare perfectă de funcţionare ori se poate demonstra utilizarea neconformă cu documentele de utilizare, de întreţinere şi de garanţie;
Automobilul contractat prezintă urme de lovituri, zgârieturi, îndoituri, pete, fisuri, crăpăturii sau alte elemente deteriorate;
oricare din sigiliile sau seriile înscrise pe Automobilul contractat prezinte urme de violare;
Automobilul contractat a suferit orice modificare constructivă, colantare, montaj de accesorii sau instalație GPL;
lipsesc sau sunt deteriorate accesoriile (roată de rezervă, cric, manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) care fac parte integrantă din Automobil sau alte accesorii ce fac parte din pachetul comercial (exemplu: serii limitate care beneficiaza si de alte produse). Ca urmare, CLIENTUL are obligaţia atunci când îşi exercită dreptul de retragere din Contract să îl returneze împreună cu toate accesoriile acestuia în stare perfectă de funcţionare.
4. DIMINUAREA VALORII AUTOMOBILULUI RETURNAT
a) Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Automobilului contractat, CLIENTUL trebuie să îl manipuleze și să îl inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un showroom fizic real. De aceea, CLIENTUL trebuie doar să facă un test-drive cu automobilul, nu să îl exploateze pe distanțe lungi sau în scopuri comerciale.
b) CLIENTUL este responsabil pentru orice diminuare a valorii Automobilului contractat care rezultă din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării acestuia.
c) În cazul în care CLIENTUL își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat Automobilul contractat într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, CLIENTUL este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii a Automobilului contractat.
d) Orice diminuare a valorii Automobilului contractat rezultată din manipularea acestuia, alta decât cea necesară pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Automobilului este în responsabilitatea CLIENTULUI. Pentru claritate, din preţul total al Automobilului returnat, Vânzătorul va reţine o sumă de bani ce reprezintă diminuarea valorii Automobilului în proporție de 5%-50% din valoarea inițială a Automobilului, după caz. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicată către CLIENT la recepționarea Automobilului returnat.
5. Baza legală
Pentru mai multe informații, puteți accesa:
Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE;
Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice;
Ordonanţa urgenţă nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii;
Legea 365/2002 privind comerțul electronic
Legea nr. 148/2000 privind publicitatea;
Legea nr. 158/2008 privind publicitatea înșelătoare și publicitatea comparativă;
Ordonanța nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor;
Ordonanța nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață;
Formular de Retur
În cazul în care dorești rambursarea sumei achitate pentru un model Dacia, te rugăm să urmezi următorii pași:
1. Completează și semnează cererea de pe ACEST LINK.
2. Depune cererea la agentul Dacia pe care l-ai selectat în procesul de comandă. Detaliile acestuia le găsești în mesajul de confirmare a comenzii pe care l-ai primit în momentul efectuării comenzii.
Atenție! Odată inițiat, procesul de rambursare este ireversibil. Mașina rezervată de tine va deveni disponibilă spre a fi rezervată de altcineva. Procesul de retur este detaliat in „Politica de retur”.